Posts

Showing posts from December, 2009

Let Him Go....

DOa Ketika Sedih@dukacita

"Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku."
Let Him Go....
ermmm....
asyik sdih je kan post aku 2.3 ar ni...hehehe..
hmmm..a'ah..actually aku ngah frust ni..btullah kwan2x aku ckp..jgn syg sngt kt laki ni..nnti kang kte merana...lgpn die 2 blum tntu lg jd asben kte..haih.....
ya Allah cmner ni..tulun lah aku utk melupakannya..aku x snggup utk menghadapi nya dgn sndiri...buang lah die jauh dri ku....kembalikan semngat diriku...smga aku tabah menghadapi sume ni...tunjukku jalan yg ben…

Mana milik kita?

Image
Mana Milik Kita; sebuah lagu yang asalnya dibawakan oleh kumpulan Nadamurni dan kini didendangkan semula oleh kumpulan Rabbani, adalah sebuah lagu yang cukup menginsafkan sesiapa sahaja yang mendengarnya. Mana milik kita?
Mata kita, tangan kita, kaki kita, suara kita, anak-anak kita, ibu bapa kita, kereta kita, rumah kita, tanah kita, pangkat kita, paras rupa kita, syarikat kita, tanaman kita, ternakan kita, kesihatan kita… Bila ditarik salah satu nikmat yang diberikan kepada kita ini, barukan terasa betapa diri ini kerdil dan lemah di sisinya. Barukan terasa betapa selama ini kita kufur kepada nikmat yang diberikan-Nya. Barukan terasa betapa selama ini kita lupa kepada Yang Maha Mencipta. Yang menjadikan kita dan alam semesta. Di setiap penjuru langit dan bumi, Dialah yang menciptakan segala-gala… Bersyukurlah kepada Allah dengan sebenar-benar syukur demi mengharapkan keredhaan-Nya, dalam apa jua yang kita lakukan. Apa yang kita buat, apa yang kita sebut… itu semuanya menggunakan milik A…

Menyesal by Ressa Herlambang

Ressa Herlambang – Menyesal
semula ku tak yakin

kau lakukan ini padaku

meski di hati merasa

kau berubah saat kau mengenal dia
reff:

bila cinta tak lagi untukku

bila hati tak lagi padaku

mengapa harus dia yang merebut dirimu
bila aku tak baik untukmu

dan bila dia bahagia dirimu

aku kan pergi meski hati tak akan rela
* terkadang ku menyesal

mengapa ku kenalkan dia padamu
repeat reff [2x]

repeat *

Lirik lagu Ressa Herlambang – Menyesal ini dipersembahkan oleh LirikLaguIndonesia.Net. Kunjungi DownloadLaguIndonesia.Net untuk download MP3 Ressa Herlambang – Menyesal.

Menyesal...sigh!

hmmm...
adakah aku akan menyesal mencintai nya.....
adakan aku akan menyesal merinduinya...
adakan aku akan menyesal menyayanginya....
adakan aku akan menyesal mengharapkannya....
adakan aku akan menyesal memberi hatiku padanya....
adakan aku akan menyesal andai aku dikecewakan.....
adakan aku akan menyesal andai cinta yang kuberikan dibalas dusta....
hmmm...
patutkan aku menyesal di atas apa yang telah aku lakukan??
adakah ini sbgai pengajaran padaku agar aku lbh berhti2x dimasa hdpan???
benarkah kata org cinta sebenarnya senjata yang boleh melindungi kte dan memusnahkan kte??
bila aku bukan terbaek utkmu....aku akan pergi meskipun hati ku x rela utk meninggalkan mu..
aku terlmpau menyanyangi mu seadanya....andai kata aku cinta pda harta mu...sdah lme aku dptkan apa yg aku nk dri mu.....
andai aku cinta pada rupa mu..sdah pasti aku akan tnggalkan mu bler engkau sdah tua....aku cintai mu dgn pnuh ikhlass...tiada lngsung kerana harta mu....aku amat mencintai mu...
YA ALLAH..andai benar cinta ini ikhl…

CINTA...aku dan dia...(we already broke up)....

Image
salamm..hai sume....huhuhu..ermm agak lame gak aku x jnguk blog ni..bz kot(plus mlas skali..muahahhahaha)..hmm pe ea nk cter kali ni??haaa..aku bru teringat...mlm td aku mimpi gaduh ngan boipren aku...cm real je..huhuhu..ase skit at 2 msih lg ada bler bgun 2...huhhu...kuat tul pdih 2...:(...apalah pentanda ni..huhuhu...mntaklah dijauhkan...smga hbngan kami sentiasa dirahmati dan diredhai oleh NYA...andai nyer die bukan jdohku aku trema dengan redha..huhuh..apa pun aku amat menyanyangi die sbagaimana aku menyayangi org yang aku syg...ermmm...apalah cter die kan?mlam td maen bowling..menang ke idak 2...snyap je ni..call x angkat...(nak kena babab ni)..hehehe...en HAIRUL AZHAR OSMAN..saya SITI ZULAIKHA ABU BAKAR amat merindui sedari...sedari tepon lah saya...saya mnunggu dgn ati terbuka ni..hehehe..
hmmm..i hope die lah laki yang paling terakhir mendiami ati ni...aku dh xnk jd mcm dlu...
and last2x skali aku gak yg kna maki...ckup2x lah zulaikha maen prsaan lelaki...
jgnlah wat dorg menghra…

15 Fakta Menarik

1. Rama-rama merasa makanannya dengan kaki.

2. Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).

3. Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi.

4. Secara purata, ramai manusia lebih takut labab-labah daripada takut mati.

5. Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.

6. Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih.

7. Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.

8. Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki.

9. Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat siku sendiri.

10. Siput boleh tidur sehingga tiga tahun.

11. Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan, tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.

12. Semua beruang kutub adalah kidal.

13. Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.

14. TYPEWRITER adalah perkata…

Rahsia Watak Anda dan Kengkawan Anda

Anggota Tubuh

Tubuh yang berwarna merah lagi halus menandakan pemalu,berwarna hijau bercampur hitam berperangai jahat,putih kemerahan suka membuat pekerjaan dengan segera dan tubuh yang putih menandakan tidak baik

Rambut

Rambut yang keras menandakan seseorang itu perkasa dan mempunyai otak yang sihat,ikal dan hitam berkilat seseorang itu berakal sempurna kelakuannya,hitam menandakan berakal,lembut berpenyakit dan kurang akal,ikal kemerah-merahan degil dan tamak,kekuningan kurang akal dan cepat marah dan lambut yang lebat juga menandakan kurang akal fikiran

Kepala

Kepala yang besar menandakan seseorang itu berhemah tinggi,berakal,baik budi bicara dan tingkah-lakunya amat menyenangkan,dan sederhana besar menandakan berpengetahuan

Dahi

Dahi yang luas menandakan sempurna budi bicara, dahi yang sederhana dan berkerut-kerut bersikap jujur dan berakal fikiran,luas dan tidak mempunyai banyak urat suka berkelahi dan degil, dahi yang sempit kurang akal dan pendiam manakala yang bujur dan berke…