Posts

Showing posts from July, 2017

'The cure for pain is in the pain.'

Aku pernah terfikir.
Kenapa Allah bagi org2 yg xnk anak, dorang senang sangat mengandung?
Kenapa org yg bertahun2 berusaha demi gelaran seorang ibu, susah sangat nak mengandung? Kadang2 dah dapat anak, anak mereka ssh sgt nk survive..

Aku terlupa.
Yg Allah akan uji seseorg tu pada titik yg paling dia lemah.
Selagi x lepas ujian tu, selagi tu Allah akn uji.
*
Tanpa kita sedar,
Benda yg kita ssh sgt nk lawan suatu masa dlu,
Kita blh lawan dgn macho nya pada hr ini.

Atau kecik2 dulu susahnya la nak solat. Ayah kejar dengan rotan, baru nak solat. Sekarang, kalau x solat rasa mcm berdosanya hidup. So, Allah uji plak sudut lain. Allah uji plak susahnya nak solat awal waktu..

Hidup ni xkn berhenti dr ujian kan.
Cuma ujian tu je yg berbeza
Yg makin lama makin mencabar.
Yg makin lama makin menggugah iman.
*
Sbb..
Allah akn uji kita pd titik paling kita lemah.
Allah xkn uji seorg bijak pandai dgn soalan bdk tadika..

Kalau kita sorg yg kaki marah,
Allah Akan temukan kita dgn org2 yg akn asyk bua…