Posts

Showing posts from April, 2012

Die tetap Die

Image
He's not perfect you aren't either, and the two of you will never be perfect, but if he can make you laugh at least once, causes you to think twice and if he admits to being human and making mistakes, hold onto him and give him the most you can. He isn't going to quote poetry, he's not thinking about you every moment, but he will give you a part of him that he nows you could break. Don't hurt him, don't change him, and don't expect more than he can give. Smile when he makes you happy, yell when he makes you mad and miss him when he's not there because perfect guys don't exist, but there's always one guy that is perfect for you.
I love u Mr Lemon!....
I'm Really miss u....huhuhuhuhu

Cinta itu Hanya Untuk Kamu

Image
Teristimewa buat awak Lemon~


1. Aku mencintaimu bkn kerana kecantikanmu, aku mencintaimu bkn kerana kehangatan cintamu, aku mencintaimu bkn kerana cintamu, aku mencintaimu kerana cinta itu kamu

 2. Seluruh dunia aku pergi tetapi hanya kau seorang sahaja yang ku temui berjaya menawan hatiku. tidak ada 2 dan 3 biarpun kamu hanya manusia biasa..

3. Kehadiranmu menyinari hidupku, kehangatan cintamu mengubati sepiku, kelembutanmu mengubati lukaku, kemanjaanmu adalah penawar resahku..

4. Jauh itu ada ruang yang memisah, jauh itu ada 2 hati yang terpisah.. apabila jauh itu ada rasa yang resah, apabila jauh itu ada jiwa yang gelisah, apabila jauh ada rindu yang tak sudah-sudah..

Awak!!!..awak!!...awakk!!!....saya rinduuuukan awk...rinduuu sngt2x!!

SAYA RINDUUUUUUUUUUUUUUUUU SANGAT KT AWAK...HUKHUKHUKHUK..
PLEASE DO COME BACK WITH ME....HUKHUKHUK...SAYA AKAN TETAP SENTIASA MENUNGGU AWAK..INSYAALLAH..

Jiwa Melurut Hati Merintih!

haii kwan2x...ari ni ari jumaat!..yeay!!!!
skjp je kan mse berlalu ni..ish!...
pejam celik..pejam celik...upenyerr dh msuk tgh blan 4..ish..
laju nyer mse berjalan...haih
so cmner korang skang?
hope sume ok..........
so ai ari ni sptutnyee ada test..tp ai mlass nk buat..so ai xmsuk pn test tu...
serabut sngt...otak ai xleh nk pk...
siriuusss kali ni..otak ai btul2x ksong...td pn klu ai msuk mesti ai xleh jwab gak kang?
haihh...
so nk xnk..ai pn melarikan dri..hahahahahahaha...
maaf prof!..
ai bkan sngja..tp ai xmo prof keciwa ngan result ai nnti..hukhukhukhuk...

hmmm........today ai langsung xde mood...ase tottaly lost..
semua nk wat jd x kna...
slra mkan pn otomatik jd x best.....
mai laaa mcd ke..pizza ke...kfc ke...
xleh merasuk aii pn..hihihihihi
so dlm pda erti kte laen..leh ai diet kan??
kecik cm dolu doluuuuuu...
mesti cun..auuwwww...
ok laaa..xtau nk ckp pe..
yg utamanyaaaaa...
jiwa aii sngt kaco bilauuuuuu...
abes sudah air mataaaaaaaaaaaaa..
tet!!!


Remember Please My Dear!

There's only 1 Thing
                   2 Do
                   3 Words
                   4 You.....



 THAT I REALLY LOVE YOU

Hidup Itu Indah!

Pejamkan mata...kosongkan hati....tarik nafas lama2x.....serahkan pada yang kuasa...... semua masalah pasti ada penyelesaianya...oke!..
Be strong zulaikha!!!...u Can Face it!!!

ILYSM..noktah!!!

Image

12 hari lagi!

...Kejauhan itu kan Menggersik Rindu.... ....Mengajar Jiwa Erti Sendu..... ...Kehadiran itu kan Menguis Rasa.... ...Menyentuh Kalbu Menguatkan Cinta...

Semoga Abadi~

Image
Salam sume...hope korang sume ok...:) pe pn.....ari ni dh ari khamis dh kan..cptnyerrr mse berlalu...hmmm

so jomm layan lgu ni..hehehe...bestttttttttt
semoga abadi by Misha Omar kau datang bagaikan mimpi kau hadir tak ku sedari sekian lama ku nanti kau di sini …
mungkin kehendak ilahi segalanya ku jalani biar lelap tidurmu di pelukku..
cinta ini ku persembahkan setulus hati kasih kepadamu ………
seandainya , kau mengerti hanya yang kau ku miliki dalam hidupku
mungkin kehendak ilahi segalanya ku jalani biar lelap tidurmu di pelukku ……
cinta ini ku persembahkan setulus hati kasih kepadamu ……. seandainya engkau mengerti hanya kau yang kumiliki dalam hidupku
kasih sayang ini semoga abadi kan ku bawa sampai akhir nanti

to mister lemon!... dalam .pengharapan...ku hrap smga hub ni kekal selamanya,, andai ketentuan tlah dittntukan oleh-NYA.. ku hrap aku redha utk menerima segalanya..... even perancangan kte terbaek..tp yg Maha Kuasa lg terbaek.... kan ku doakan kebahagiaanmu dalam sujudku...insyaal…

45 THINGS A GIRL WANT, BUT WON’T ASK FOR:

1. Touch her waist.
2. Actually talk to her.
3. Share secrets with her
4. Give her your jacket.
5. Kiss her slowly.

Are you remembering this?
6. Hug her.
7. Hold her.
8. Laugh with her.
9. Invite her somewhere.
10. Hangout with her and your friends together.

KEEP READING ..
11. Smile with her.
12. Take pictures with her.
13. Pull her onto your lap.
14. When she says she loves you more, deny it. Fight back.
15. When her friends say “I love her more than you”, deny it. Fight back and hug her tight so she can’t get to her friends. It makes her feel loved.

Are you thinking of someone?
16. Always hug her and say I love you whenever you see her.
17. Kiss her unexpectedly.
18. Hug her from behind around the waist.
19. Tell her she’s beautiful.
20. Tell her the way you feel about her.

One last thing you need to do to show her you actually do mean it.
21. Open doors for her, walk her to her car - it makes her feel protected, plus it never hurts to act like a gentleman.
22. Tell her she’s your everything - only if you …

14 Days~

Lagi 14 hari...sob sob..sob...T_T

♥ BIAR DIA TAHU, SAYA TAK KISAH ♥

Biar dia SALAH SANGKA... Biar dia SALAH ANGGAP... Biar dia SALAH MENDUGA... Biar dia TAHU YANG BURUK... Sebelum MENGHARAP yang baik-baik...

Kalau dia IKHLAS, dia akan sedia MENERIMA KEKURANGAN yang ada, dari hanya mengharap yang baik dan sempurna...
Apa guna menghabiskan masa menunjukkan kebaikan, bila dia TIDAK BOLEH MENERIMA KELEMAHAN DAN KEKURANGAN ? Biar dia tahu saya tak pandai itu, saya tak pandai ini...
Biar dia tahu, saya mungkin tak dapat memenuhi EXPECTATION dia yang tinggi melangit itu... Biar dia tahu, saya pernah punya MASA LALU, namun saya masih punya MASA HADAPAN...
Biar dia tahu, biar dia buat keputusan supaya dia tidak rasa TERTIPU, supaya dia tidak menyesal kelak...
 I trust HIM more... (^_^) Saya lebih prefered dilihat sebagai diri saya yang tak sempurna... Biarlah mereka tahu saya tidak tahu itu, tidak tahu ini, dari mereka melihat kesempurnaan saya yang konon maha baik. I'm glad to be me even it's hard to be me (^_^)

Untuk Awak dan selamanya Untuk Awak...:*

Image
AWAK!!!!
Walaupun jauh , saya tetap SETIA dengan awak ,
Walaupun jauh , Hati saya tetap pada awak .
Walaupun jauh , saya akan tetap TUNGGU awak .
Walaupun jauh , saya tak pernah berhenti , CINTA kan awak .
Walaupun jauh , saya sentiasa RINDU kan awak .
Walaupun jauh , awak sentiasa ADA di HATI saya ..
Ya Allah maka saksikanlah betapa aku mencintainya .. maka Engkau restuilah kami ..



lots of love Sayang

Merepek!

selamat mlam u'oolsss... how's ur life?getting better x?hopeee smuanya dirhmti oleh Allah Taala..amin.. so dh 2 ari kot ai x mmbebel..yg post smlm tu maen copy paste jah..hakhakhak.. xde mood nk taip..ngntukk kot..hahahahahhaa so untk make sure ada updte tiap2x ari.ai pn copy paste laaa apa yg ptut..jnji ada post bru..hahahhaha then...mlm ni pn sme..aii ttp ngntuk..aishhh.. apa daaaaa.... nite u'ollsss...hahahahaa

Tanah,Air,Api dan Angin

Mungkin tidak ramai diantara kita yang pernah mendengar bahawa kita 
mempunyai beberapa sifat yang dipengaruhi oleh unsur-unsur alam 
seperti tanah, air, api dan angin. Perkara ini merupakan petua orang-
orang Melayu bagi memilih pasangan. Bagi lelaki yang berunsur api 
elakkan dari memilih pasangan yang mempunyai unsur sepertinya. 

Tapi itu hanyalah pandangan orang tua-tua. Penentuan unsur seseorang 
ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.
i) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
ii) Air - kedua, Keenam, kesepuluh
iii) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
iv) Angin - keempat, kelapan, kedua-belas

Wanita berunsur Tanah 
Tanah yang subur mempu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita 
yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:
* Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia 
serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.
* Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka 
bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seor…

Be Positippppp!!!!

apa dikenang barang yang lepass... xdak guna..anggap jelah apa yg lpas adalah stu pengajaran yg bermakna pda kta.. tiada apa perlu disesalkan melainkan utk mmbwa ke arah kebaikan... dan berjanji akan tiada pengulangan bnda yg pernah trjadi... xperlu utk menyanjung bnda yg lpas.. apa yg lepas... xkan pernah berulang..melainkan kuasa dari-Nya.. kta sbgai manusia yg warasss...hndklah sentiasa mngambil nya dri sdut yg positif... ai arap ai pn trgolong dlm kump itu..insyaallah.. amin..
****psstt:sbnrnyerr mode ai dh ngntuk ni..adessss...xleh nk bukak mte dh wase..ish..nite u'oolssss...

Kami!!!...Kami!!!..dan KAmi!!

Image
salam guys.. ok kali ni ai xmo smbunyi2x lg who's Mr Lemon... so today i reveal..spe sbnrnyer yg tlah bertkhta dlm hati ai slma kni...hehehe doakan smga jodoh kami berkekalan dunia akhirat dan bhgia hingga ke syurga yer kwan2x.. insyaallah. amin...









lots of love...Sayang...

Gelekk U'ooolsssss...:))))

Image
Yuhuuuuuuuu..morning sumeee... so pg ni aii nk layan dangdutttt plak..kakakakakaka gelekkkkk seyyhhhhh... Tukar mood..asyik lgu jiwang je kang..so ari ni aii nk berdandut plakkkk jommm moh gelekk sme aii...auuwww..:p



11:33

Untuk Bakal Suami Saya...

Image
Untuk Abang.....

Insyaallah..syg akn cbe bagi yg terbaik utk abang... Sayang doakan smga hubungan kita kekal bahagia dunia akhirat dan sama2x menuju ke syurga kelak..amin..
lots of love.. Sayang
***Psst:tp utk ank tu..jgn mntak rmai2x sngt eh?penat laaa syg nnti...huhuhu.....fengsannn...xdan nok kejorr nnti kang...kakakakakaka

Masalah dan Dugaan

salam maghrib semua..sementra menunggu time solat mghrib ni..aii nk update laa blog aii ni... hmmm so ari ni..agak tiring...mcm ilang abes mood..disbbkan mslah yg dtg bertmpa ni..mmbuatkan ai penin ase.. tmbah kesan dri kafein smlm mmbuatkan kepeningan aii msih lom ilang...sigh! buat smua bnda dop jd...ase cm awang2x je..bwak kete pn cm lalok2x jaa..tp alhmdllah msih leh cntrol lg..huhuhu
masalah oh masalah..knpe laa ko dtg diketika ini...ai msih lom mmpu utk hdpinyer.. bukan aii xnk..tp lom msenye lg... msih trlalu awl.. ya Allah..permudhkan laa urusan ai...biarlahh sperti yg tlh dirncangkan..amin..hukhukhuk.. nk nangis pn ada..x larat ase nk tnggung... smua part ai amik kira...semua ai syg...hmmmmm
dh laa mood utk berpsah ngan incik lemon lom ilang lg..tmbah2x ngan mslh ni plak..adessss leh fengsannn ai skjp..ase nk pjam je mta dan bila bukak,smua mslah dh sttle..kan bgus klu cm2.. tp tu klu gne buah 'KALAU'...tp yg realitinyaaa..nk xnk..i kna hdpi.. lgpn itulaa nme kehidup…

Mak Guard!

S.TA.Y.B.A.C.K
Mlm ni aii jd mak guard yg x bertauliah lg utk fkulti ai..ishhh... xpelah..utkkmu mu masterrrr..akan ku gagahi..***psstt:yee arrr..kang nk kwen..kakaakka..x abes master xleh kawen..auwwww... incik lemonnnn..doakan aii tau..smga cpt2x abes ni..x sbr nk kwen ngan u ni..ekekekekekekeke...***oopsss melalut sudahh..mood:pabila kegelenyaran sudah melampauu batasss..hahahahahaha k lahh nk smbung buat simulasi utk FLNN plakkk..daaaaaaaaaaaa
sekian!!!

Tanda Jodoh Kita!

Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.

1. Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik.

Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.

2. Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita.

Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehil…

Chart or Chart

Selamat pg semuaaaaaaaaaaaaaa... mesti korang liat kan nk bgn ari ni..mntang2x laaa..isninnnn.. beselahh tu.. tiap org time ari isnin laaa ari pling mlas kan??? slpas bercuti 2 hri..tu yg jd cm liat sket.. tp utk aii..ase cm ttp sme je..mebi sbb smlm dtg lab kot..siapkan report..perghhhh peninn uu...ni pn x siap lg..ai tahu nk design chart die cmner..wawawawa.. dh cenoneng dhh otak ai duk pk bnda ni...ish
seb baek msih waras lg...sbb nyerr so far alhmdllah dlm cenoneng2x ni xde lah lg aii pkai bju laen kaen laen..hahhahahaha...
so tu tndanya ai msih waras lg oke..hahahaaha...adesssss
ok laaa..ai smbung nk wat keje dah...kang x abes cenoneng tu..hahahaha
sekian..

Kesengalan...

haipp semua...kaifa haluka??
hope sume baek ok..
so kali ni...ai nk cter kisah yg  nk kte lme..xde laaa lme sngt..hihihi..
msih panas2x lg ni..hahaha..ok..cternyer bermula begini..

disatu hari isnin yg tgh pnasss terik..
situasi:otw nk p kdai makan..

lemon:syg...npe eh tpon abg xleh nk antr msg..
ai:hmmm.(dgn mmndang kearahnya dgn pelik)....tlfon abg problem ke?
lemon:ntah lahh..abg nk send msg x dpt...plik gak..klu tpon pn xdpt gk..tp klu call msuk n msg leh plak...hmmm
ai:hmmm..(dlm mood berfkir utk mnyelesaikan mslah tu)..abg dh on off lom enset tu?..(smbil duk try test antr msg...dn jwpn die ttp failed..)...
lemon:dh...bnyak kali dh abg buat..ttp sme..
ai:hmm..mebi line problem kot...(smbil x puas ati pgang enset die sbb xdpt2x nk antr msg)..

dlm duk brsmbang tu..tup..tup..kami dh smpai kdai mkan..so abes dkt situ jelah....
then ai ingt ok dh....tp msih ttp x ok..seb baek ada FB..tu je cra kmi nk berhubung..atau dgn cra laen..i call die...tu jelaa..klu antr msg berjamangg lerr xblas...k…