Posts

Showing posts from April, 2013

Kuciwa

Image
Ari ni ai agak frusted! haih... xpelah.. bukan rzki lg tu.. sbar jelah zulaikha...huhuhu cbe lg keh!

Isnin

Image
Salam Isnin guys! Semga sntiasa dibwah rhmatnyaaa! Peace no war!

xoxo!

Gelak!

Malam ni ai nk gelak jeeeeeeeeeee.. hahahahahahahahahahahahhahahahahaahhahahaahahahahahahahahahahahahhahahahaa ok abes!. mekasih abg sbb buat gelak syg x berhenti keh! ai love u so much!.. maluu aii..wakkkakakka maluuu sngt! +syazlan abdullah ! #mmg pasni mmg siriuss malu nk jupe abg..wahahhahahhaha

Keliru

Image
Hati ini makin keliru...
keliru dgn apa yg terhmpar didpan mata... sampai bilakah harus dibiarkan kekeliruan ini bertamu di kalbu......sigh! Jiwa ini penat...penat utk merintih atas kesalahan yg dihukum tnpa perbicaraan.. ai dh xthu nk buat pe lg.. akal ai dh bntu...letih utk memikirkan permsalahn yg x pernah putus... ketahui lah..sesungguhnya EGO itu pemusnah yg pling besar dalam perhubungan...sigh! hati ai sakit u...skit merindukan kamu yg smkin hari,smkin dingin... mkin lama..makin ai xknal.... ai cbe utk mengenal dirimu...nmun kamu ttp mnjauh dri ai... ai cbe utk jauhkan diri ai dri kmu,nmun kmu ttp dgn sikap kamu yg ibrat ai tidak wjud dlm kmus hidup kamu.... smpai bila kita harus cmni? x smpai pun sbln kta bertunang,namun dugaan nya sungguh hebat...Ya Allah... sudah keberapa pluh kali dh air mta ini menitis.... ckup lah... ai perlukan kamu... perlukan sokongan kamu... harpan kamu.. kasih syg kamu... cinta kamu..... rinduu kamu... tawa kamu... suara kamu... tidakkan kamu tdak mmp…

Cik P!

Image
ouch! skitnyaaaa  bdan bila nk cik P nak maiiii.. abes lenguh...tp belah kiri je kali ni..huhu cramped perut x ok2x lg ni..haish... letih ai uu..sobs sobs sobs.. yg kaki blah kiri ni plak ase nk trcbut je...lenguh..serba x kna..xthu dh nk adjust cmna..wawawawa stress mak noks!...wawawawa

Cry

Ai ase nk nangis...
siriuss okeh...
amatlah skit..sesak nafas ni...
betul ke jalan yg ai plih ni...
ya Allah..
pimpinlah daku ke jalan yg diredhai mu!...
Amin...

Kawan dan Lawan

Salam guys..
aiseh..dh bnyak ari kot,ai x update blog ni..bukan pe..
nk je bercerita..tp tiada mse snggang...tu yg susah sket..sobs sobs sobs..
so skang ni mse tu adalah free skt..so dan lah klu nk berhupdate..ekekeke
anyway skang...
alhmdllah..
ai dh mkin ok...sudah bangkit dari kejatuhan(*kot)
hahahaha...
syukur ke hdrat ilahi..
mse jtuh ni lah..
kte dpt thu..sapa kwan kte..
dan sapa lawan kte....;)
apa pn yg terjadi..ai kna kuat..
sentiasa berfikiran positive dan profesional dalm menghandle mslah...
xde guna kta marah..sbb kelak tmpiasnya..kita juga yg kna..
so kali ni...ai serahkan semuanya kepada Allah...
andai ini suratan-Nya..ai trema dgn hati yg terbuka dan redha....
x gune kta nk berbalah bnda yg merugikan kta semua...
kembalilah pda DIA...
InsyaAllah...pasti apa yg berlaku tu ada hikmahnya..;)
Ya Allah..ttpkan lah iman ku....istiqamah kan hatiku dalam mencari redhamu!..amin..
xoxo!!

Bangkit!

Bangkitlah wahai anak adam!
Biarkan apa yg berlalu itu sbgai pengajaran!..;)

Nebes!

Berdebarnyaaaaaaaaaaaaaaa kul 2 nk jupe mama.. nk submit chapter lg..haihh..nk pengsan mak!.. huwaaaaaaaaaaaaaaa lari lah cmni...
bawa lah aku pergi.. pandu laju2x... ****(xingat lirik!)..muahhahha aiyooo...
cool zulaikha.. relakss.. yoooo!

IMY

Image
Salam Jumaat guys! Semoga kita semua sentiasa dbwah lindungan rahmatnya..InsyaAllah..aminnnnnn.. Have a blast!!..;)


" Engkaulah pendamping'ku di'surga "

Tak perlu wajah tampan rupawan sehingga wanita tergila gila padamu.. Tak perlu tubuh tinggi atletis sehingga kau tampak macho dibanding yang lain..

Tak perlu bergelimang harta sehingga kamu dapat membeli apa yang kau inginkan..

Tapi.. Engkau yang sholeh yang bisa menjaga pandangan dari yang bukan hakmu.. Engkau yang menyisihkan hartamu untuk kau sedekahkan..

Engkau yang selalu menjaga solat lima waktumu.. Engkau yang selalu istiqamah kepada Nya..

Itulah pendamping idamanku Untuk kini dan nanti.. Orang yang akan kucintai hingga sampai kesurga ALLAH kelak..

Kalau mereka berkata engkau miskin harta, bagiku kekayaan hati sudah cukup..

Kalau mereka berkata engkau tidak tampan, bagiku ketampanan akhlak lebih dari cukup..

Mereka berkata engkau tak berkedudukan bagiku kedermawananmu adalah termulia..

Surga bukanlah didapat dengan ketampanan,kedudukan atau harta kalau kita tidak pandai mensyukuri Nya..

Semuanya hanyalah titipan.. Aku akan tetap menemanimu suka dan duka dalam menggapai Ridho Nya..

I love…

Kenangan Bersama Kamu!

Image
haish..ai rindu..ai rinduu ai rinduuu.. smpai begitu mudah air mata ni jatuh.. ai sngt rindukan dia... sangat2x... smpai bila ai harus trma hukuman ni.. perit.. dugaan ni sakit.. ya Allah..kuatkan iman aku utk menempuhi dugaan mu ini...amin
Abang..syang terlalu rindukan kamu...













Bukan Dia Tapi Aku

Image
enjoy!

Fahamilah bakal Suamiku....

Wahai lelaki,fahamilah erti perkahwinan...
Perkahwinan menyingkap tabir rahsia,Isteri yang kamu nikahi,Tidaklah semulia Siti Khadijahtidaklah setaqwa Aisyah r.ha,pun tidak setabah Fatimah r.haIsterimu hanyalah wanita akhir zaman,yang punyai cita-cita untuk menjadi solehah...Jadi kamu (lelaki) perlulah adanya IMAN dan TAQWA untuk belajar lebih menjadi SABAR dan REDHA....Ini kerana kamu memiliki wanita akhir zaman...yang punyai cita-cita untuk menjadi solehah...
DAN KAMU JUGA ADALAH LELAKI AKHIR ZAMAN

YANG BERUSAHA UNTUK MENJADI SOLEH...


p/s: Dalam sebuah hadith ada menyebut seekor syaitan akan duduk diatas pintu rumah bagi tujuan menanam keraguan di hati suami terhadap kesetian isteri di rumah dan keraguan di hati isteri terhadap kejujuran suami di luar rumah.Sebab itulah Rasulullah s.a.w tidak masuk rumah sehingga mendengar jawapan salam dari isterinya.

Sabar dan Sedar

salam kwan2x... lahaii.. ai sungguh ngantuk ari ni..mlm td tido kul 3 kot..huhuhu dan x psal2x bgn tdo ngan mata bngkak...until now okeh..kebengkakan masih ada..sobs.sobs sobs..(tulahhh nangis lg!) haih... smpai coursemate ai tnye..
bell:kak npe mta itam u cm berkaca2x?? ai:heh?ye eh? bell:ke u pakai contact lenses? ai:hahahaha...*ai gelak jeee...*pastu ai ckp.. ai:bell klu u nk mata cmni...nangis bnyak2x..wahahahahaha bell:hehe
oh Allah..kuatkan semngat hamba-Mu ni.. berilah daku petunjuk-Mu... andai ini dugaan mu,maka berikanlah daku kesabaran yg tinggi utk menempuhi dugaan mu ini... andai pula ini petunjuk mu...maka berikanlah daku kesedaran dan ketabahan dalam menerima segala redha-Mu... Amin....:')

Takdir Allah!

Image
Zulaikha... u mesti kuat keh!.. sket jaaa tu... tu bru Allah bg dugaan cm2.... cer pkir..org laen lg susah dri awk.. so...free ur mind... twkal je keh.. kamu dh usha dh... if die milik kamu.. die akan dtg blik.. don't worry syg... yg penting..skang siapkan master... yg laen ltak tpi dlu..pas abes master bru pkir keh!.. skang ni.. ai thu...u serabut kan..amatlah srbut.. xpe... skang..tanam dlm diri... apa jua yg berlaku.. Allah dah aturkan yag terbaek utk u.. so even perit cmner pomm.. u ttp kna trema keh... nnti hasilnya pasti semanis madu..InsyaAllah.. yang pnting..REDHA kan hati mu utk menerima apa jua yg tlah dittpkan olehnya!...;)
*go go girl!!..yeah u can do it!..^_~

Ibu & Anak

Image
tiap kali tepon we,mesti nangis...tiap kali tepon tu lah air mata laju jaa bercucuran.. T_T haih...xmmpu nk sekat....tiap kali kaber...tiap kali tu lah kalah.. T_T Ya Allah..kau kuatkanlah iman ku utk mnghadapi segala dugaan mu ini..aminn..

Speechless...

Image

Saya Rindu En Tunang saya!

Image
*Tuhan tolong jagakan dia untukku* I'm really miss u abg!..:'(
Hai guyss sumeee..;) siriusly...mood ai kelauutt.. sungguh!.. mmg x tipu... berat mata memandang..berat lg bahu memikul... xthu lah smpai bila ai harus pikul dugaan ni..*astaghfirullahalazim* ntah nape..ai mudah sngt menangis... haih...adakah sbb trlmpau menahan rnduu yg kdgkala membuatkan dada ai sesak.. sesak smpai sesah utk bernafas..sigh! penat ok..ai amat penat...siriusss penat... duhai en tunang yg tersyg.... smpai bila abg nk hukum syg? smpai bila abg nk mnyepi cmni? sampai bila abg? x slah utk mncri ketenangan.... tp smpai bila? esok gnap smnggu abg snyap...haih.. abg...abg..abg... abg thu kan..syg slgi x sttle bnda ni..mmg hati syg xkan tenang.. haih..
Sye siriuss rindukan kamu..T_T



Doa..Doa..Doa..

Bismillahirrohmannirrohim.....

Ya Allah..Ya Tuhanku..
Jika pendampingku tlah Engkau lahirkan
Gerakan hatinya tuk menujuku ,Pertemukanlah kami dlm sebaik-baiknya pertemuan tuk menuju Ridha-Mu..
Kerana Engkaulah yg berhak atas hati hamba2-Mu..
Dan Engkau jua yg kuasa membolak balikannya..

Ya Rabb,
bila dia jauh,dekatkanlah..
Eratkan hati kami dlm ikatan kerana-Mu ,tautkan hatiku dgn hatinya yg sama2 mengharap&mendamba sebuah keinginan menuju ridha-Mu..

Ya Allah...Yang Maha Pecinta
Pemilik cinta sejati ,Jikalau cintaku kau ciptakan untuk dia
Tabahkan hatinya..
Teguhkan imannya..
Tegarkan penantiannya..

Ya Rabb...Sang Pemilik Hati
Jikalau hatiku KAU ciptakan untuk dia ,Penuhi hatinya dg Kasih-Mu,
Terangi langkahnya dengan Cahaya-Mu ,Limpahkan kelapangan dikalbunya dengan kesabaran,Temani dia dlm kesepian..

Ya Rabb,
Tiada tempat ku bersandar Selain pada-Mu,
Kutitipkan cintaku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan sayangku pada-Mu untuknya..
Kutitipkan rinduku pada-Mu untuknya..
Mekarkan cintaku bersama cintanya..
Sa…

Self-Taken!

Image
halluuuuuuu sumee.. lme dh wase x upload gmbar baru..hehe..tmbah2x slpas mnjdi tunangan orang ni...auwww..#prsann plak.muehehe so meh ai upload gmbar baru ai ni keh!...hehe smntra menunggu BFF ai smpai.. ada manisnya ai amik gmbar sekeping 2..utk ttpan u'olls rite?heehe ni ngah tnggu BFF ai mai amek... die ajak dinner..yeay! org dh nk belanje..jgn tolakk..x baek..:P


;)
*nah snyuman ikhlas ni utk u en tunang!..
oh..ai sungguh rinduukan kamu..haish... knpelah abg snyap je..hmm..syg pn xthu nk watpa...sobs sobs sobs... yg pasti..syg btul2x rndukan abg...sigh! smga abg sentiasa dibwah rahmat-NYA..aminnn
Abg!..Abg!...I Love U So Much!..
sayangku padamu kerana ALLAH... R.I.N.D.U!




Pertunangan

Image
Kata seorang guru : 

Apabila kamu bertunang dengan istisyarah dan istikharah, kemudian kamu diuji dengan wanita lain yang dilihat lebih baik, itu tandanya tunangan kamu itu yang terbaik. Ini kerana syaitan sedang mengada-adakan keburukannya agar pernikahan kamu terbatal. Maka, tatkala akad sempurna, hilanglah fitnah syaitan, bahagialah rumahtanggamu.

Manakala kebiasaan pada perhubungan secara tidak baik, pasangannya akan sentiasa dihias oleh syaitan, lantas dia tidak dapat melihat keburukan pasangannya. Maka, tatkala lafaz akad nikah sempurna, hilanglah hiasan syaitan, maka terdedahlah satu persatu aib, lalu berlakulah penceraian dan sebagainya...

*ni ai ambil dri seseorang..tp sungguh bermanfaat...
kdgkala..bila diuji.pasti kta akan tnye blik..btul ke jdoh kta..
hmmm..knpe psngan kte buat cmni?..knpe die cm2?..ada org laen ke?ke die dh x syg kte?
mmg mcm2x persoalan akan tmbul..kerana..resahnya hati digoda ngan fitnah syaitan....
btul lah org ckp..dlm bertunang ni..mcm2x dugaan yg dtg...kte…

630!

Slmt malam.. so mlm ni ai tido lwat sket... alkishnya sbb nk siapkan dataset utk email yg pak tutut tu nak.. 630 okeh! naek kejung tg ai ni..dh lerr dh mmg kejung dh..sobs sobs sobs dan konklusinyaaaa..ai dpt siapkan on time!wee#libastudunglaju2x..wahaha(statement ni ai bru dpt dri kak alin..mmg ai sukeeee sngt..wahahaha...tu duk ulang2x.cm hbat je kang..smbil libas tudung..ada aura kuar.wakakaka)
hmm..bnyak sbnr ai nk cter ni..tp bila nk taip je..trus cm ilang idea..aiyooo.. leni,mood trun naek sket..cm roller coaster kt gnting tuu..wahaha mlas nk pkir..tp still lg pkir.. maslah x pnah2x nk sttle... asyik ada ke...kdg2x ase nk pejam je mata..hadap je semua tuu.. tp akal ckp xbleh..nak xnk kna sttlekan gak..waima..hati bagai dihiris2x ngan pisau daging!*auwww..metafora keh!..:P
ntah lah..apa yg pnting..solat hajat tuuuu kna wat sntiasa..smga apa jln yg ai plih ini adalah yg terbaek...aminnnn apa yg berlaku tu ada hikmahnyaaa rite.. Redha lah kte walaupn terpkse..:')

Cenggeng!

salam guys..haiii sumee..;) sooo.. ai bru je lpas solat+ngaji quran...kasi tenang skit hati...dgn pelbgai mslah yg mndtg ni...sigh! tmbah lg stresss pabila kna menyiapkan 315 list name+email dri hard copy journal n proceeding..naek juling mata ai keh!...gegeh btul siapkan..hahahaha tp yg tmbah lg stressssssssss..lpas je email tu..ada plak pak tutut suh add on lg 315..x pengsan mak!!.T_T.. pastu ai trus ase xde mood..mlas lah nk tmbah... bior jelahh..smbung krg lah plak..sbb sat lg we'olls geng PGRians ada buat pot luck ari ni..yeay!! x sbar keh...so.ai just bwak Puding karamel jee..itu je yg mmpu buat mlm td..punyerlah ngantuukkk thap gabann..tp ai buat gak..sbb klu nk buat pg tkut kang terbgn lmbat..so...btter siapkan trus mlm td..xdelah trgesa2x sngt..;)
then..smntra ai duk tunggu time mkan tuu..ai pomm tgk video yg org bese buat time kwen tu... ai prsan..tiap kali tgk..mest ai nangis..haih!..apakah? adakah slpas tunang ni..hormon kwanitaan ai berubah?atau menjdi lebih sensitif…

ARE YOU WITH THE RIGHT PARTNER?

During a seminar, a woman asked," How do I know if I am with the right person?"

The author then noticed that there was a large man sitting next to her so he said, "It depends. Is that your partner?" In all seriousness, she answered "How do you know?" Let me answer this question because the chances are good that it's weighing on your mind
replied the author.

Here's the answer.

Every relationship has a cycle… In the beginning; you
fall in love with your partner. You anticipate their calls,
want their touch, and like their idiosyncrasies. Falling in love wasn't hard. In fact, it was a completely natural and spontaneous experience. You didn't have to DO anything. That's why it's called "falling" in love.

People in love sometimes say, "I was swept of my feet."Picture the expression. It implies that you were just standing there; doing nothing, and then something happened TO YOU.

Falling in love is a passive and spontaneous ex…

La Tahzan, Jadilah Wanita yang Paling Bahagia

Image
Sekali lagi air mata itu tumpah, bagai melegakan hati pemiliknya.
Wanita, Kadangkala diuji dengan sehebat-hebat ujian. Zahirnya lemah tapi batinnya gagah anugerah Tuhan.
La tahzan. Optimislah dengan ujian. Itu hadiah Tuhan. Bersyukurlah. Beruntunglah. Dari jutaan, engkau pilihanNya.
Kita rasa kitalah yang besar ujiannya. Kita rasa kitalah paling berat bebanannya. Come on. Ada orang lagi besar ujiannya. Lagi berat bebanannya. Jangan merungut sayang. Jangan mengeluh walau sedetik. Kita milik Dia. Dulu, Kini. Dan selamanya. Maka Dia berhak menentukan yang sebaiknya buat kita. Bukan hanya di dunia. Bahkan hingga ke daerah sana.
Jalan takdir Allah tak pernah salah. Berbaik sangkalah dengan aturanNya. Jika perlu untuk engkau menangis, maka menangislah. Tapi sayang, jangan sedih lama-lama. Nampak macam kita kurang redha dengan apa yang Allah aturkan. Takdir Allah is something yang unexpected. Miracle things may come soon. Soon. Engkau harus percaya. Ya, percaya.
La tahzan. Syurga itu mahal sa…

Pak Guard oh Pak Guard!

so stlah dipkir2x... ai ase xnk lah bukak kt org rmai blog ai ni..hmmmm x best... xde privacy... lgpn..ai bukan lahh geng2x retis nk perlu hupdate bgaii kt peminat pe yg ai buat..wahhaaha so...keputusannya adalah NO.. okeh..sttle satu bnda... ari ni..ai melawa sket..gne lipstik kaler oren..muehehehehe.. alih2x..kna plak than ngan pengawal keselamatan Universiti... hampeh!.. Situasinya adlah ai msuk ikut pntu gate belakang..then ai dh prsan since smlm lg,pk guard tu duk stay kiri kanan jalan...pelik gak..alih2x...ai lalu je..tetiba,dorang cm dh aim kte ai...siap bg isyarat tgn suh berhnti..so ai pn berhnti...then sila ikuti perbualan dibwah...
pak guard:dik..mne sticker bru? ai:sya dah nk abes dh....tu yg x tukar.. pak guard:xbleh dik..ni kan dh msuk 2013..kna tukar gak walaupn dah nk abes...ni atas arahan NC ai:oh..*senyum seribu bahasa..(kunun nk kaber berdebar)* pak guard:hmmm..bila leh tukar?klu adik x tukar..sye saman ni.*time tu die dh bukak surat saman..huhu ai:hmm.okeh..ari ni gak s…

Hantaran

Image
So ini adalah brg hntaran tunang ari tu...7 vs 7 dari ke ke En tunang kaler turquoise + purple En tunang kpda ai kaler cream + hijau...
FYI..bunga tu ai buat sndri keh!..gegehh buat..sbbnya., pda aslnya...akak ai nk buat..tp alih2x time balik ari tu..dorg x buat pe lg..smua tnggu pndpt ai.. so ai pom trus lah decide buat yg cm2..lgpn dh skit tlnga mnhan mak ai membebel..stress mak... yelah..stu apa pn x siap...sobs sobs sobs... so ai pom berusahaaa spnuh jiwa ai utk menyiapkan gubhan dulang tersbut... then..alhmdllah...okey laaa kot..kra kreatippp jugaklah ai kang... hahahaha...cun okeh!..mebi sbb padanan kaler tuuu... hehehe
k lah..so ai xnk membebel bnyak2x..u'olls tgk jelah gmbr ni keh.. biarlah gmbar berbicara.. so kepada ssiapa yg berminat nk tmpah bunga utk ltak atas dulang hntran tu,leh lah roger2x ai..ai bg hrga kasih syg keh!..auwww..*bajetttssss..hahahahaah
layannzzzzzzzz
















26 March 2013

Image
ai mlas nk tulis pe..so korang tgk laa gmbar keh!.. lets photos speak!..weeehu..;)