Posts

Showing posts from October, 2010

Dari Kerana MULUT....

Image
Hari ni...air mata ku tumpah lg buat kesekian kalinya...betapa pilunye hati ini..namun aku bersyukur ke hadrat ilahi atas kesedaran yg diberikan kpda ku.... tnpa nye pasti aku jatuh kedalam ruang yg pling dalam dan hina..alhmdllah Allah masih menyanyangi aku...dan mengmbalikan bunga yg mekar membuatkan ku berasa sungguh bersyukur..... betullah kata orang ' terlajak perahu leh undur..tp terljak kata buruk pdhnya'.... yelah kdg2x kte x sdar apa yang kita lafazkan...andai mulut ni ada pnjaga mesti dh lme pnjaga tu kunci..xmo kasi ckp pe2x...hahahaha... adesss.. apa pun aku penah melalui saat2x sadis ini...tuhan je yg tau..perit sngt...apa pn....slpas ni aku kna pndai menyusun kata2x..jgn maen bedal je..yelah kte x tau kan org leh slh ertikan apa yg kte ckp..x musthil bnda ni akan mengakibatkan kesakitan yg melampau dan kemrahan dri org laen....

jd pengajaran dri hari ini ialah.."Jagalah mulut anda seperti mana anda menjaga maruah anda..kerna dengan hasil percakapan dari mulut anda…

Kadangkala dan Adakalanya..

Image
Kadangkala... sakit ati ni susah nk kesan.. Kadangkala... sakit jiwa ni orang x tahu.. Kadangkala.. menyakitkan ati org laen semudah senipis kulit bwang.... Kadangkala... menangis tu belum tentu akan buatkan seseorg sedih... Kadangkala... perit jiwa ni tidak tahu bila penghujung nyer.. Kadangkala... org yg gembira belum tentu gembira pada dasarnya.... namun.... Adakalanya... sakit hati ni akan terubat jua akhirnya...hanya sabar utk menempuhi dugaan ini... Adakalanya.. sakit di hati tidak perlu disebarkan kepada org laen..kerana kita tau, dgn dugaan yg dberikan, sdah tntu ALLAH menyanyangi kita... Adakalanya... pertuturan seharian boleh membuatkan msyrkat disekeliling sdih dgn apa yg terjadi..jdi seeloknya diam itu lebih sesuai!!.. Adakalanya... kita perlu menangis utk melepaskan hawa sdih,keciwa,marah....tapi...selepas itu beristighfar lah..insyaallah hati mu akan tenang... Adakalanya... perit perasaan di hati menunjukkan kite ni seorang yg normal..so apa lagi..enjoy~..:) Adakalanya.. kegembiraan merupakan s…

Sungguh Inovative!!!..kagumm iiii~

Image
Innovative Stuff
Bottle Opener Remote




Self-Locking Bendy Bike




Gum Packaging...With Built-In Garbage




Finger Guard




Pizza Scissors




Unicorn Holders




Retro vision Glasses




Car Swivel Chair




Tea Pot Frame




Keyboard Food Tray




Sauce Dispensing Chopsticks!




Pillow With Arm Hole










I'm SOrry

Image
Pencil: I'm sorry....
Eraser: For what? You didn't do anything wrong.
Pencil: I'm sorry cos you get hurt bcos of me. Whenever I made a mistake, you're always there to erase it. But as you make my mistakes vanish, you lose a part of yourself. You get smaller and smaller each time.
Eraser: That's true. But I don't really mind. You see, I was made to do this. I was made to help you whenever you do something wrong. Even though one day, I know I'll be gone and you'll replace me with a new one, I'm actually happy with my job. So please, stop worrying. I hate seeing you sad. :)


I found this conversation between the pencil and the eraser very inspirational. Parents are like the eraser whereas their children are the pencil. They're always there for their children, cleaning up their mistakes. Sometimes along the way... they get hurt, and become smaller (older, and eventually pass on). Though their children will eventually find someone new (spouse), but…

PETUA : Isteri-isteri sentiasa dara

Image
ISTERI-ISTERI SENTIASA DARA

PETUA DARI Dr. Fatimah Az-Zahra

Ustazah menurunkan petua untuk kaum ibu menjaga diri agar sentiasa jadi macam 'abqaro' menurut ayat di dalam Surah al-Waqiah.

('Abqaro' ini bermaksud perawan yang sentiasa menjadi perawan) Ayat ini elok untuk diamalkan setiap hari oleh kaum ibu untuk menjaga kesihatan luar dan dalam.

Caranya:Lepas solat Isya', ambil air segelas, baca Al-Fatihah sekali, Ayatul Qursi sekali dan Surah Al-Waqiah ayat 35-38 sebanyak 7 kali. Tiup dalam air dan minum. Niat dlm hati utk menjaga kecantikan diri & utk kebahagiaan rumahtangga.

Makna surah Al-Waqiah ayat 35-38:

(56.35) Sesungguhnya Kami telah menciptakan isteri-isteri mereka dengan ciptaan istimewa,

56.36) Serta Kami jadikan mereka sentiasa dara (yang tidak pernah disentuh),

(56.37) Yang tetap mencintai jodohnya, serta yang sebaya umurnya,

(56.38) (Semuanya itu disediakan) bagi puak kanan.

Lanjutkan kepada kaum ibu dan isteri tuan2 semoga ada manafaatnya.

TELATAH DI OFIS

Image
Bila boss tak ada di ofis$B!'(B
Bila boss panggil$B!'(B
Bila kene attend meeting$B!'(B
Bila boss suruh gi training$B!'(B
Bila time tea break$B!'(B
Bila nk dekat2 pukul 5ptg$B!'(B
Bila esok hari cuti$B!'!!(B
Bila dpt 'assignment' baru dr boss$B!'(B
Bila 'assignment' yg boss bg susah giler nk buat$B!'(B

Jom Kenali Diri..:)

Image
FIRST STEP 1. Ok.mula2 org kne lukis darjah segi tiga cm gambar ni..

2. sebagai contoh tarikh lahir cheq mimi 15/02/1989 so kat bawah ni..korang leh wat pengiraan cmne cheq mimi buat ni.. if 15/02/1989 = AB/CD/EFGH ok kat sini..cheq mimi serta kan skali kaedah nak kira lam segi tiga tu.. if hasil tambah garisan warna biru tu lebih dari 9 contoh nye 8+9 = 17..so kita kena kecikkn lg kepada 1+7=8 so skg no yg perlu kita tulis adalah 8. SECOND STEP @ no kod asas.. 1. ok after kita dah dapat kiraan cm gambar kat atas.. skg kita perlu tahu pe no asas kita. 2. no kod asas tu adalah nombor yang diwakili oleh huruf O yang mewakili ciri-ciri utama individu. 3.so nombor kod asas bg cheq mimi adalah 8
********************************************************** Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 1
Pro: Mempunyai sifat seorang pemimpin, ada daya tarikan yang tinggi daripada jantina yang berlainan, mempunyai kebijaksanaan yang tinggi, berupaya mengkaji dan menganalisis sesuatu perkara dengan mendalam dan spesi…