Pertunangan

Kata seorang guru : 

Apabila kamu bertunang dengan istisyarah dan istikharah, kemudian kamu diuji dengan wanita lain yang dilihat lebih baik, itu tandanya tunangan kamu itu yang terbaik. Ini kerana syaitan sedang mengada-adakan keburukannya agar pernikahan kamu terbatal. Maka, tatkala akad sempurna, hilanglah fitnah syaitan, bahagialah rumahtanggamu.

Manakala kebiasaan pada perhubungan secara tidak baik, pasangannya akan sentiasa dihias oleh syaitan, lantas dia tidak dapat melihat keburukan pasangannya. Maka, tatkala lafaz akad nikah sempurna, hilanglah hiasan syaitan, maka terdedahlah satu persatu aib, lalu berlakulah penceraian dan sebagainya...

*ni ai ambil dri seseorang..tp sungguh bermanfaat...

kdgkala..bila diuji.pasti kta akan tnye blik..btul ke jdoh kta..
hmmm..knpe psngan kte buat cmni?..knpe die cm2?..ada org laen ke?ke die dh x syg kte?
mmg mcm2x persoalan akan tmbul..kerana..resahnya hati digoda ngan fitnah syaitan....
btul lah org ckp..dlm bertunang ni..mcm2x dugaan yg dtg...kte hnya perlu lpat gandakan kesabaran kta..kerana xkan pernah ada istilah tertukar empunya tulang rusuk psngannya..;)
apa pn...if sudah tertulis jodoh beliau ngan si polan tersebut...lari lah kemane pn..ttp akan bersama...cme jgn pernah putus lah hubungan ngan ALLAH..insyaallah...manis tu dtg slpas pahitnya dugaan yg kta lalui..

so buat En Tunang ai...

syg akui..syg msih bnyak lg kekurangan dan kelemahan yg perlu syg perbaiki..hrp abg tbah utk menerima sgla kelemahan dan kekurangan yg ada pada syg...syg cme nk abg sntiasa ada utk menyokong dlm apa jua syg buat..jgn pernah tnggalkan syg dlm keadaan yg syg sndri rasa syg pn x pasti knapa jd cm2...huhuhu..
yg penting KERJASAMA...apa jua mslah pasti leh settle...yer..mmg syg sayang abg..dan syg sayang abg kerana ALLAH..amin!

I love u  so much!...semoga jodoh kte berkekalan hingga ke syurga...Insyaallah..




Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan Karim

S.U.A.M.I

:: ADAKAH AKU WANITA SEMPURNA? ::