'The cure for pain is in the pain.'

Aku pernah terfikir.
Kenapa Allah bagi org2 yg xnk anak, dorang senang sangat mengandung?
Kenapa org yg bertahun2 berusaha demi gelaran seorang ibu, susah sangat nak mengandung? Kadang2 dah dapat anak, anak mereka ssh sgt nk survive..

Aku terlupa.
Yg Allah akan uji seseorg tu pada titik yg paling dia lemah.
Selagi x lepas ujian tu, selagi tu Allah akn uji.
*
Tanpa kita sedar,
Benda yg kita ssh sgt nk lawan suatu masa dlu,
Kita blh lawan dgn macho nya pada hr ini.

Atau kecik2 dulu susahnya la nak solat. Ayah kejar dengan rotan, baru nak solat. Sekarang, kalau x solat rasa mcm berdosanya hidup. So, Allah uji plak sudut lain. Allah uji plak susahnya nak solat awal waktu..

Hidup ni xkn berhenti dr ujian kan.
Cuma ujian tu je yg berbeza
Yg makin lama makin mencabar.
Yg makin lama makin menggugah iman.
*
Sbb..
Allah akn uji kita pd titik paling kita lemah.
Allah xkn uji seorg bijak pandai dgn soalan bdk tadika..

Kalau kita sorg yg kaki marah,
Allah Akan temukan kita dgn org2 yg akn asyk buat kita marah.
Utk tgk sejauh mana kita akan cuba bersabar demi Dia.

Sebab Allah nak kita lepas ujian tu.
Allah nk tgk usaha kita utk buktikan kita cinta Dia.
Kerna pada akhirnya,
Yg Allah nilai adlh usaha2 kita.
Struggle kita.
Air mata kita.
Kesakitan kita.
Utk capai redha Dia.

Sebab Allah nak tinggikan darjat kita.
Allah nak angkat kita ke level seterusnya.

Syurga tu kan bertingkat2.
Syurga paling bawah mestilah xsama dengan syurga paling tinggi, kan..

*
'The cure for pain is in the pain.'

Carilah jawapan di sebalik ujian.
Pasti kau bertemu cintaNya.
Dalam bentuk yg x kau sangka.

'Every next level of life will demand a different you.'

Maka di saat ujian,
Percayalah,
Kesakitanmu xpernah sia2.
Moga titis air mata menjadi saksi ke syurga.
Membawamu ke firdausi,
Syurga tertinggi yg diimpi manusia..

#Copypaste from Najihah Abh

Comments

Popular posts from this blog

Tips-tips untuk hilangkan rasa gementar semasa akad nikah

Takdir Allah!

ARE YOU WITH THE RIGHT PARTNER?