Posts

Showing posts from 2009

Let Him Go....

DOa Ketika Sedih@dukacita

"Ya Allah, sesungguhnya aku adalah hambaMu, anak kepada hambaMu, anak kepada hamba perempuanMu, ubun-ubunku di tanganMu, terlaksana ke atasku hukumanMu dan adil kehakimanMu terhadapku, aku memohon kepadaMu dengan setiap nama yang Engkau namakan dengannya diriMu, atau Engkau turunkan di dalam kitabMu, atau Engkau telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMu atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMu, jadikanlah Al-Quran penenang hatiku, cahaya di dadaku, penghapus kedukaanku dan penghilang kesusahanku."
Let Him Go....
ermmm....
asyik sdih je kan post aku 2.3 ar ni...hehehe..
hmmm..a'ah..actually aku ngah frust ni..btullah kwan2x aku ckp..jgn syg sngt kt laki ni..nnti kang kte merana...lgpn die 2 blum tntu lg jd asben kte..haih.....
ya Allah cmner ni..tulun lah aku utk melupakannya..aku x snggup utk menghadapi nya dgn sndiri...buang lah die jauh dri ku....kembalikan semngat diriku...smga aku tabah menghadapi sume ni...tunjukku jalan yg ben…

Mana milik kita?

Image
Mana Milik Kita; sebuah lagu yang asalnya dibawakan oleh kumpulan Nadamurni dan kini didendangkan semula oleh kumpulan Rabbani, adalah sebuah lagu yang cukup menginsafkan sesiapa sahaja yang mendengarnya. Mana milik kita?
Mata kita, tangan kita, kaki kita, suara kita, anak-anak kita, ibu bapa kita, kereta kita, rumah kita, tanah kita, pangkat kita, paras rupa kita, syarikat kita, tanaman kita, ternakan kita, kesihatan kita… Bila ditarik salah satu nikmat yang diberikan kepada kita ini, barukan terasa betapa diri ini kerdil dan lemah di sisinya. Barukan terasa betapa selama ini kita kufur kepada nikmat yang diberikan-Nya. Barukan terasa betapa selama ini kita lupa kepada Yang Maha Mencipta. Yang menjadikan kita dan alam semesta. Di setiap penjuru langit dan bumi, Dialah yang menciptakan segala-gala… Bersyukurlah kepada Allah dengan sebenar-benar syukur demi mengharapkan keredhaan-Nya, dalam apa jua yang kita lakukan. Apa yang kita buat, apa yang kita sebut… itu semuanya menggunakan milik A…

Menyesal by Ressa Herlambang

Ressa Herlambang – Menyesal
semula ku tak yakin

kau lakukan ini padaku

meski di hati merasa

kau berubah saat kau mengenal dia
reff:

bila cinta tak lagi untukku

bila hati tak lagi padaku

mengapa harus dia yang merebut dirimu
bila aku tak baik untukmu

dan bila dia bahagia dirimu

aku kan pergi meski hati tak akan rela
* terkadang ku menyesal

mengapa ku kenalkan dia padamu
repeat reff [2x]

repeat *

Lirik lagu Ressa Herlambang – Menyesal ini dipersembahkan oleh LirikLaguIndonesia.Net. Kunjungi DownloadLaguIndonesia.Net untuk download MP3 Ressa Herlambang – Menyesal.

Menyesal...sigh!

hmmm...
adakah aku akan menyesal mencintai nya.....
adakan aku akan menyesal merinduinya...
adakan aku akan menyesal menyayanginya....
adakan aku akan menyesal mengharapkannya....
adakan aku akan menyesal memberi hatiku padanya....
adakan aku akan menyesal andai aku dikecewakan.....
adakan aku akan menyesal andai cinta yang kuberikan dibalas dusta....
hmmm...
patutkan aku menyesal di atas apa yang telah aku lakukan??
adakah ini sbgai pengajaran padaku agar aku lbh berhti2x dimasa hdpan???
benarkah kata org cinta sebenarnya senjata yang boleh melindungi kte dan memusnahkan kte??
bila aku bukan terbaek utkmu....aku akan pergi meskipun hati ku x rela utk meninggalkan mu..
aku terlmpau menyanyangi mu seadanya....andai kata aku cinta pda harta mu...sdah lme aku dptkan apa yg aku nk dri mu.....
andai aku cinta pada rupa mu..sdah pasti aku akan tnggalkan mu bler engkau sdah tua....aku cintai mu dgn pnuh ikhlass...tiada lngsung kerana harta mu....aku amat mencintai mu...
YA ALLAH..andai benar cinta ini ikhl…

CINTA...aku dan dia...(we already broke up)....

Image
salamm..hai sume....huhuhu..ermm agak lame gak aku x jnguk blog ni..bz kot(plus mlas skali..muahahhahaha)..hmm pe ea nk cter kali ni??haaa..aku bru teringat...mlm td aku mimpi gaduh ngan boipren aku...cm real je..huhuhu..ase skit at 2 msih lg ada bler bgun 2...huhhu...kuat tul pdih 2...:(...apalah pentanda ni..huhuhu...mntaklah dijauhkan...smga hbngan kami sentiasa dirahmati dan diredhai oleh NYA...andai nyer die bukan jdohku aku trema dengan redha..huhuh..apa pun aku amat menyanyangi die sbagaimana aku menyayangi org yang aku syg...ermmm...apalah cter die kan?mlam td maen bowling..menang ke idak 2...snyap je ni..call x angkat...(nak kena babab ni)..hehehe...en HAIRUL AZHAR OSMAN..saya SITI ZULAIKHA ABU BAKAR amat merindui sedari...sedari tepon lah saya...saya mnunggu dgn ati terbuka ni..hehehe..
hmmm..i hope die lah laki yang paling terakhir mendiami ati ni...aku dh xnk jd mcm dlu...
and last2x skali aku gak yg kna maki...ckup2x lah zulaikha maen prsaan lelaki...
jgnlah wat dorg menghra…

15 Fakta Menarik

1. Rama-rama merasa makanannya dengan kaki.

2. Bunyi itik tidak menghasilkan talun (echo).

3. Dalam tempoh 10 minit, taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan tenaga yang boleh dibebaskan dari senjata nuklear yang terdapat di bumi.

4. Secara purata, ramai manusia lebih takut labab-labah daripada takut mati.

5. Gajah adalah satu-satu mamalia yang tidak boleh melompat.

6. Satu dari dua billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih.

7. Tidak mustahil bagi lembu menaiki tangga, tetapi ia tidak boleh menuruni tangga.

8. Wanita berkelip mata dua kali lebih banyak dari lelaki.

9. Secara fizikal semulajadi, adalah mustahil untuk anda menjilat siku sendiri.

10. Siput boleh tidur sehingga tiga tahun.

11. Saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan, tetapi tumbesaran hidung dan telinga tidak pernah berhenti sewaktu hidup.

12. Semua beruang kutub adalah kidal.

13. Mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknya.

14. TYPEWRITER adalah perkata…

Rahsia Watak Anda dan Kengkawan Anda

Anggota Tubuh

Tubuh yang berwarna merah lagi halus menandakan pemalu,berwarna hijau bercampur hitam berperangai jahat,putih kemerahan suka membuat pekerjaan dengan segera dan tubuh yang putih menandakan tidak baik

Rambut

Rambut yang keras menandakan seseorang itu perkasa dan mempunyai otak yang sihat,ikal dan hitam berkilat seseorang itu berakal sempurna kelakuannya,hitam menandakan berakal,lembut berpenyakit dan kurang akal,ikal kemerah-merahan degil dan tamak,kekuningan kurang akal dan cepat marah dan lambut yang lebat juga menandakan kurang akal fikiran

Kepala

Kepala yang besar menandakan seseorang itu berhemah tinggi,berakal,baik budi bicara dan tingkah-lakunya amat menyenangkan,dan sederhana besar menandakan berpengetahuan

Dahi

Dahi yang luas menandakan sempurna budi bicara, dahi yang sederhana dan berkerut-kerut bersikap jujur dan berakal fikiran,luas dan tidak mempunyai banyak urat suka berkelahi dan degil, dahi yang sempit kurang akal dan pendiam manakala yang bujur dan berke…

Merdeka +Seksa Baru...

assalamualaikum..hmmm..dh lme asenyer aku x update blog aku ni...ish2x..cm sunyi lak ase blog ni..2 yg wat aku nk update 2..apa2x dengan ini aku umumkan aku sudah bergelar seorng GRADUAN pda tnggal 7 November 2009..ALhmdllah..akhirnya selepas berhempas pulas selama 3 1/2 thun aku dapat menamatkan dengan jayanya...hehehe..ase suke sngt..atleast pasni abg aku leh ar trsenyum lebar tgk adik bngsu die dh abes blaja..hehehehe..xyah die duk penin pk psal blaja ni..hehehe..

ermm cm banyak je aku nk cter kali ni..hehehe..psal li,keje,lesen,kereta.uishh bnyk tul kan..hahahaha...ok kte mulakan dengan :

1.Latihan Industri

rndunyerr nk jupe staf kt PROTON 2..best lerr...mcm2x aku dpt sne..pengalaman,kenal org,n mcm2x kgilah..bnyk kengan kat sne smpai bler2x pn aku pasti xkan lupe..
buat kak ana,kak jijah,kak dila,kak mona,kak yati,abg ely,abg din,along,kak ita n wawa..i'll be missing u guys...muaahhh..insyaallah kte akan jupe lg..,

2. Keje...

Alhmdllah pas abes 2..aku trus ditwrkan dpt keje kt kota…

Love Is P.A.I.N

Cinta...satu ingkapan yang begitu indah dan penuh bermakna...
namun ia juga boleh membawa erti duka....

bagaimana nk aku mulakan ea...

haiii..pedih tul kan bler cnta ni di sebelah pihak je...
baru aku tau skit 2 cmner...

yelah sapelah aku ni utk memilih kan???
hanya insan bese je...
xde keistimewaan pn di mata seorng yang bergelar adam...

apa pn..aku ttp bhgia jika dia bhgia..
pasti ada hikmah atas sume ni kan???...

hmmm...

doakan ea..smoga aku tabah menghadapi sume ni....

aminnn..

Rahsia Senyum Yang Terabai

Image
Senyum seringkali diabaikan dalam kehidupan seharian. Lebih-lebih lagi dalam dunia yang serba sibuk ni..asyik dahi je berkerut. Senyum tak senyum kita boleh tahu perwatakan seseorang dengan jelas pada raut wajahnya apakah ia seorang yang tenang atau selalu dalam ‘trouble’. Senyum tak semestinya bibir naik sampai ke telinga. Hehehe. Senyum itu jika dari hati yang ikhlas akan terpancar pada air muka walau bibir selamba saja.

Para saintis mendapati senyum dan ketawa merupakan ‘senaman dalaman’ di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon. Badan juga turut 'tersenyum' dan menganggap kita dalam mood gembira.

Memulakan hari dengan senyuman bukan sahaja berupaya membuatkan hidup kita sentiasa ceria tetapi dari sudut kesihatan ia memberi banyak kebaikan.

Kadangkala perkara-perkara yang mudah macam nilah selalu saja tidak dipedulikan walhal ianya amat penting untuk diri kita. Sebagai contoh, perhatikan saja naf…

Cinta..........cinta.......cinta

Image
Cinta... ... ? cinta, suatu perasan yang sukar digambarkan melalui kata-kata. Ia hanya dapat dinikmati secara mengalaminya sendiri. Cinta tidak dapat dipelajari tetapi dialami. Uniknya cinta kerana ia jelmaan kasih sayang yang teragung. > >
Sekiranya cinta sudah tiada di hati anda , tandanya salah satu nikmat Allah telahtercabut daripada anda, sedangkan cinta adalah nikmat teragung Allah terhadap hambaNya. Jika anda sudah tidak dapat menghargai cinta tandanya nilai kemanusiaan anda sudah mula terhakis. Ketiadaan cinta di hati anda bakal merubah seluruh kehidupan. > >
Dari Abu Hurairah r.a. katanya Rasulallah s.a.w bersabda " sesungguhnya Allah Taala berfirman pada hari kiamat kelak; mana orang-orang yang saling mencintai kerana keagungan ku ? hari ini ku naungi mereka , dimana tidak ada naugan yang lain selain naungan ku. > >
Iktibarlah dari keutuhan cinta ini. ia kekal abadi & suci. Cinta Allah yang maha pencipta itu tidak memilih siapa, rupa , gaya &…

Jodoh Yang Baik

Image
Cinta tidak datang dipaksa-paksa. Cinta tidak juga datang kala kita mahukannya. Jika kita mahukan ia menjadi air, ia datang seperti api. Tetapi, jika kita bersabar dan menerima ketentuan Tuhan, seorang lelaki yang baik akan didatangkan kepada kita juga. Lelaki yang baik itu tidak turun dari langit. Lelaki yang baik itu juga tidak semestinya datang dengan kepala berketayap, janggut selambak atau harta membuak-buak.

Tetapi lelaki yang baik, jika Tuhan mahukan dia menemani kita sepanjang hayat, membimbing kelakuan kita, menjaga kemurnian kalbu bersama-sama, mendidik, membuka jalan agar kita dapat memperdalami selok belok agama yang barangkali selama ini hanya menjadi pakaian dan lencana, dan memberikan kita zuriat yang halal lagi dirahmatiNya? Dia akan datang apabila tiba masanya. Lambat atau cepat, kerana Allah itu yang lebih mengetahui.

Kedatangan seorang lelaki dalam kehidupan seorang wanita seperti manusia kudung yang diberikan semula sebelah kakinya. Dia, menyempurnakan kita. Namun, t…

Kelapa Atau Mutiara

Apabila kamu berkawan dengan lelaki, Ingatlah ada dua pilihan terbentang Yang Pertama.. Kamu jadi seperti kelapa..mudah diperoleh Diparut.. Diperah.. Dan diambil santannya.. Lepas tu hampasnya dibuang...

Yang Kedua.. Kamu menjadi sebutir mutiara.. Berada di dasar lautan.. Tersimpan rapi.. Dilindungi kulit..Bukan senang nak melihat.. Apa lagi mendapatkannya.. hanya orang yang bertuah.. Beruasaha menyelami dasar lautan..Dapat memperolehnya..Harganya mahal sekali..Dan ia akan tersimpan selamanya..

Jadi.. Kamu pilihlah samada hendak menjadi kelapa ataupun mutiara..

Di sebalik santan.. menjadi penyedap makanan.. diperah segala kenikmatan.. dengan mudah jatuh menjadi titisan.. akhirnya habis kari dimakan.. pulut panggang sisa habis ditelan.. dan santan hilang tak jadi ingatan.. yang terasa lazat hanya kari dan pulut panggang.. orang tak kenang jasa santan..

Mutiara..tertanam di dasar yang paling dalam..sukar andai mengharap jadi perhatian kerana dilapisi kulit yang keras namun kiranya ditemui i…

Hawa:ingin Cantik??solatlah!!

Image
Subhanallah, Maha Suci ALLAH yang mengetahui setiap suruhan dan laranganNya. Adakah anda sebagai seorang wanita pernah terfikir betapa banyak kelebihan-kelebihan yang terkandung dalam pergerakan solat yang dilakukan setiap hari? Percaya atau tidak setiap gerakan dalam solat telah mendahului kepercayaan orang tua-tua dalam memberi petua turun-temurun kepada generasi yang akan datang?

Mereka menemui bahawa gerakan yang dikenali sebagai senaman dapat mengekalkan kecantikan dalaman seorang wanita. Bahkan dari segi sains, solat dapat mengalirkan aliran darah dengan begitu sempurna. Di kesempatan ini, ana ingin berkongsi persamaan antara pergerakan solat dan pergerakan senaman dari petua orang dahulu kala. Kebesaran dan kebijaksanaan ALLAH perlu dikaji oleh setiap insan kerana ada sebab dan musabab kenapa ALLAH menjadikan begini? kenapa tidak begitu? begitu mengapa tidak begini?

Ada sedikit ilmu yang ana ingin kongsikan bersama setiap insan yang bergelar hawa yang bakal melahirkan pejuang-pej…

My lOveLy Prennnn...luV them so Much...

Image
i Luv them Very Much....i hope they love me toooo...of course lah kann??hik3x


~Six of Us~

<--aku sayang kamu...muaahhh




From the album "You And I See"




Kawan bertahun kita bersama

Bagai semalam baru bersua

Kawan di hadapan oh indahnya

Kita bersama berkelana



Namun kita jauh

Di dunia sendiri

Bekalan sendiri (semangat sendiri)

Impian sendiri

Meski pun jauh namun

Kita tetap bersama

Dek ruang yang memisahkan kita



Kawan hidup ini umpama langit

Yang tidak selalu cerah

Kawan hidup ini bagaikan awan

Yang tidak selalu putih



Ingatlah (ingatlah kawan ingatlah)

Takkan terus berkelana

Ingatlah (ingatlah kawan ingatlah)

Pasti akan hilang



Kawan jangan biarkan dirimu

Seperti rama-rama

Cantik namun akhirnya

Menjadi perhiasan di dinding



Kawan jangan biarkan dirimu

Umpama lipan dan kala

Berbisa namun akhirnya

Menjadi perhiasan dimeja tulis



Oh kawan jadilah seperti si matahari

Membakar diri demi insan sejagat

Oh kawan jadilah seperti bulan purnama

Menerangi malam yang gelap gelita

Menunjukkan jalan demi…

Aurat Isteri Tanggungjawab Suami

Image
RUMAH tangga yang aman damai itu terbina di antara gabungan ketegasan seorang lelaki dan kelembutan seorang wanita. Lelaki berusaha mencari nafkah sementara wanita menguruskan rumah tangga. Tentu tidak akan wujud sebuah rumah tangga yang bahagia jika suami sahaja yang gagah atau kelembutan isteri semata-mata.

Syariat Islam telah memuliakan wanita dengan memberi satu jaminan bagi kehidupan mereka. Disebabkan fitrah dan peraturan hidup itulah maka suami berperanan memimpin isteri ke arah mencari keredaan Allah s.w.t.

Pada keseluruhannya, suamilah yang bertanggungjawab di atas segala masalah anak isterinya tetapi tidaklah sampai membiarkan mereka lalai daripada tanggungjawab dalam ibadah yang khusus (fardu ain).

Firman Allah s.w.t bermaksud: Wahai orang yang beriman peliharalah dirimu dan ahli keluargamu daripada seksa api neraka. (al-Tahrim:6). Para ulama ketika menafsirkan ayat ini berpendapat bahawa suamilah yang bertanggungjawab menyelamatkan ahli keluarganya daripada dihumban ke dalam …

Doktor, Islam dan Logik

Image
Doktor memulakan syarahannya dengan membawa para hadirin memikirkan sejenak dengan hadith yang maknanya sedikit sebanyak

"Dalam diri-diri kamu ada tanda-tanda kebesaran Tuhan".

Doktor menyuruh kita melihat kedua tapak tangan dan perhatikan garis-garis di tapak tangan kita.Garisan-garisan di tangan kiri menunjukkan angka 8 dan 1 dalam Bahasa Arab dan tangan kanan 1 dan 8 dan membawa ke jumlah 81 + 18 == 99 iaitu bilangan nama Allah.

Berikut adalah antara intipati syarahannya secara ringkas:-

1. Cara makan, kenapa kita gunakan tangan?

- Mengikut cara Rasulullah s.a.w,beliau akan menggaulkan lauk dan nasi dengan tangan kanannya dan kemudian membiarkan sebentar, lalu Rasullah saw akan mengambil sedikit garam menggunakan jari kecilnya(yg last tu), lalu Rasullah saw akan menghisap garam itu. Kemudian barulah Rasulullah makan nasi dan lauknya. Mengapa? Kerana kedua belah tangan kita ada mengeluarkan 3 macam enzim,tetapi konsentrasi di tangan kanan kurang sedikit dari yg kiri. Ini adalah…

Petua Memilih Pasangan

Image
Description:
Masalah memilih bakal pasangan hidup, perlu diberi perhatian diawal perkenalan dengan pasangan masing masing. Islam sangat bersifat selektif. Sebab itu disyarakkan diadakan fitrah pertunangan supaya terdapat jangka masa yang cukup untuk mengenali pasangan. Mengenali pasangan bukanlah pada dasarnya keluar berjalan -jalan dating dan berborak tanpa batasan. Konsep lima `K' diperkenalkan oleh Rasulullah s.a.w. iaitu "Kenal", "Kelas", "Kufu", "Kasih" dan akhir sekali "Kahwin".

KENAL
Kita disuruh kenal/ta'ruf pasangan terlebih dahulu bukanlah dalam istilah luaran @ fizikal semata-mata. Erti kenal termasuk hati budi dan pegangan hidupnya. Untuk kenal orangnya, hati budinya, pergilah disuruh dan dicari orang yang boleh dipercayai agamanya merisik corak hidupnya dan perangainya. Terdapat kisah seorang sahabat Nabi, Omar r.a. di mana beliau bertanya kepada seorang lelaki apabila melantik seorang saksi.

"Apakah kamu kenal le…

Menjadi suami isteri romantik.... cuba lah...

Image
sering kali kita dengar keluhan di kalangan pihak istri mengenai masalah rumah tangga yang sering menjadi topik hangat dalam majalah wanita...

tapi dalam masa yang sama... isue ini tak pula menjadi bahan utama dalam majalah berunsurlelaki...

tapi isue rumah tangga ini jika tidak di setle dengan baik kelak akan menjadi sembilu yang menikam hati...

mendapat istri/suami yang romantik adalah idaman setiap manusia yang dah kawin...

yela... masa muda2 dlu... masa nak ngorat si istri.... kemain romantik lagi si suami... kalah romeo....

bunga di beri.... makan di blanja... lintas jalan di pimpin... makan di suap...

klu shoping.... beg plastik berat pun sanggup angkat.... takut si istri ni lenguh...

romentik yang teramat sangat2....

si istri pun samer... ke main lagi... bermanje2.... merengek2...

tu sumer maser nak ngorat la...

lepas kawin.... stil ok lagi... still ada romentiknya tu...

tapi makin lama... makin kurang... seolah2 terhakis..... bila di tanya.... em... jawapanya..

malu la........

o.... mase n…

Rintihan Suami Yg Tak Terucap

Image
Paradigma songsang orang perempuan kepada lelaki

1. Lelaki pendiam dan tak kisah (dah faham sebenarnye)
2. Tak boleh dipercayai sepenuhnya
3. Orang lelaki ego (sebenarnye jage maruah)
4. orang lelaki semua miang
5. Lemah dan mudah tergoda.

RINTIHAN SUAMI YANG TAK TERUCAP
1. Sayangi kami seadanye tanpa syarat.

2. Hormati suami sebagai pemimpin rumahtangga dalam semua hal.

3. Terima suami yang tidak sempurna. (terima dan doakan). Bukan semua suami serba boleh. Lihat aspek positif.

4. Tolong beri `khidmat' sebelum diminta. Malu nak mintak khidmat. Ikut resmi si kembang cina.

5. Sukar nak lupa peristiwa lama isteri – menghantui naluri dan jiwa suami sepanjang hayat.

6. Tolong jangan bangkang cakap suami.

7. Tolong sokong pendirian dan minat suami untuk meningkatkan esteem.

8. Cuba fahami walaupun perkara yang tak terucap & gerak batin suami sebaik-baiknya berterus-terang.

9. Jangan perlekeh @ sebut kesilapan suami depan orang lain kerana akan meleburkan maruah suami.

10. Tegur & ingatkan kami…

Jika Pasangan Kita Sakit

FOR U GUYS YANG BERGELAR SUAMI....KADANG2 TAK TERLINTAS YEK BENDA
NIE....ELOK DIKONGSI BERSAMA DAN MENDAPAT MANFAAT BERSAMA....

Article ini... cek dapat dari seorang sahabat..cek nak kongsi gak ngan kengkawan yang lain... moga2 sedikit sebanyak.. pada yang
mengalaminya..atau mungkin akan mengalaminya... dapat memahami keadaan situasi itu kelak... :)

selamat membaca..

JIKA ISTERI KITA SAKIT

Di satu petang, kita balik dari pejabat dengan hati yang penuh harapan, harapan disambut oleh isteri dan anak-anak di depan pintu. Pintu diketuk dan salam diberi. Apabila pintu dibuka, hanya anak sahaja yang menjawab salam.

Bagi anak perempuan kita cium pipinya dan anak lelaki pula kita usap kepalanya. Kebiasaannya, emak mereka juga akan menyambut dengan tersenyum simpul. Tetapi tiada pada petang ini. Kita pun terus ke bilik study untuk meletakkan brief case kita. Kita ke bilik tidur dan dapati isteri kita terbaring berselimut atau yang serupa dengan itu.

Kita pun bertanya, "Sakit ke?"...Isteri ki…